Lærerstreiken trappes opp

Post it lapp med streik påskrevet - Klikk for stort bildeFra mandag 29. august vil Utdanningsforbundet ha totalt 180 medlemmer i streik ved de videregående skolene på Haugalandet.

Portrettbilde Eiliv Fougner Janssen - Klikk for stort bildeEiliv Fougner Janssen, opplæringssjef i Rogaland fylkeskommuneStreiken rammer undervisningen ved Karmsund, Skeisvang og Vardafjell videregående skoler. Haugaland videregående skole er allerede tatt ut i streik. Ingen videregående skoler i Sør-Rogaland berøres av streiken.

Det er foreløpig uklart hvilke konsekvenser streiken får for undervisningen ved de rammede skolene, men alle skolene vil holde åpent.

Elever og foresatte forholder seg til informasjon direkte fra skolen, se blant annet skolens nettsider.

Skoler berørt av streiken

Skoler som tas ut i streik fra 29. august:

Allerede berørte skoler:

Bakgrunn for streiken

KS ble enige med LO, Unio, YS og Akademikerne om årets lønnsoppgjør. Utdanningsforbundet, Norsk Lektorlag og Skolenes Landsforbund godtok ikke resultatet og valgte å gå til streik.

Norsk lektorlag og Skolenes landsforbund har foreløpig ikke tatt ut medlemmer som jobber i Rogaland fylkeskommune i streik.