Ny opptrapping av streiken fra onsdag

Beate Fevang Bull, Roger Pedersen og Gonzalo Laguna streiker utenfor Bergeland videregående skole Unio tar ut flere ansatte på videregående skoler fra 8. juni.

Fra kommende onsdag blir seks nye ansatte i Rogaland fylkeskommune tatt ut i streik. Det betyr at totalt 627 ansatte er i streik. 594 av disse jobber i tolv av de videregående skolene i fylket.

I det varslede, nye streikeuttaket er det to ansatte på Bergeland videregående skole, en på SOTS/Fagskolen, en på Godalen videregående skole, en på Jåttå videregående skole og en på Karmsunds videregående skole.

Norsk lektorlag har sagt nei til meklingsforslaget og går til streik fra tirsdag 8. juni. Lektorlagets første streikeuttak rammer ikke Rogaland fylkeskommune.

Elever, foreldre og foresatte må følge med på informasjon fra egen skole om hvilke konsekvenser streiken får for undervisning og opplegg.

Les andre aktuelt-saker om streiken